Friday, May 22, 2009

Special selingan..GOOd Luck ya ?

Assalamu’alaikum warahmatullah wabarakatuh.

Sesungguhnya setiap salam itu adalah do’a bagi kita sesama saudara seislam. Alangkah indahnya Islam itu yang sentiasa mendidik umatnya supaya bersifat kasih sayang sehingga dalam ‘amal seharian manusia itu seperti ucapan salam merupakan do’a kasih sayang sesama kita. Sebab itu hukumnya wajib menjawab salam. Apakah kita melakukannya? Hmm..

Sayang sekali apabila perkara itu dianggap remeh dan hakikatnya ia adalah perkara besar, malah sepatutnya ia dibudayakan dan diteladani. Sungguh kecewa apabila memberi salam, tetapi tidak disambut salam itu. Umpama orang memberi kita hadiah, tetapi tiada langsung ucapan terima kasih malah hadiah itu tidak dihargai. Kerana itu datangnya Islam mendidik umatnya agar membudayakan Islam dalam kehidupan dan bukan pada amalan ritual semata-mata.

Justeru, entry kali ini hanya special selingan sebelum menanti entry yang menyusul. Semoga panjang usia kita semua dengan ketaatan dan bukan dengan kemaksiatan.

Sama-sama pertingkatkan diri. Buat sahabat-sahabat yang exam, bittaufiq wannajah dari ana. Tenang-tenang ya? Kerana tanpa ketenangan, akal tidak mampu berfikir dengan cergas dan sihat untuk menjawab soalan. Tips mudah mengundang ketenangan, banyakkanlah dengan mengingati Allah. Hanya itu sáhajalah ubat penenang jiwa manusia. Semoga cemerlang dalam peperiksaan dan yang paling penting keni’matan memperoleh ilmu itu dirasai. InsyaAllah.amiin.. الله مَعَناَ
yakinlah..
( Chayok!..hee )


~Tips for all to be success~


Work Hard ! Do your Best !

You'll never know how high you can fly unless you spread you wings and fly.

Don't stdy last minute but stdy till the last time.

Good Luck ! Break a leg ! Gambatte neeeh !!!

All you need is 99% hardwork and 1% of genius.

They say the higher you fall, the higher you will bounce , ahakz :)

The very important, return all to Allah. After struggle, must return to Allah. He will do the rest..

-The best only for the best-

No comments:

Post a Comment