Thursday, March 4, 2010

Terjatuh!

Terkesima aku bila seorang teman menjawab persoalanku tentang jatuh dlm lubang. "Kalau da jatuh dalam lubang, cepat2lah keluar dari lubang. Takkan seronok kot nak duk dalam lubang. Kalau lubang kecik takpe, buatnye jatuh dlm parit yang dalam. kan dah luka.."
Aku nyambung, "Huu, lagi parah kalau luka2 kan..?". Temanku menjawab "Haa, susah ke? pergi je la klinik beli dettol ngan antiseptik, kasi luka sembuh, biar bakteria mati.."..

Begitulah dialog yang benar2 terakam dalam minda selepas aku 'blur' seketika..huu..Sangat dalam dan kias sungguh maksudnya.

Kita merancang tapi Allah sebaik2 perancang. Dia maha Hebat mengatur setiap hidup hambanya. Kalau dalam perjalanan kita nak kembali padaNYA, kita sangkakan jalan kita lurus, tapi kita diuji lagi. Terjatuh kita dalam lubang. Luka dan cedera. tapi kita bangun balik, dan akhirnya terjatuh dalam lubang yang sama lagi kali kedua. Tapi luka yang dah parah harus dicari ubat segera agar tidak melarat. Maka, kita sendiri yang kena bergerak mencari ubat dan ubat pula hanya datang dariNYA. Thanks to Allah..

Jatuh lubang 2X hanya ingin menguji apakah benar kita nk kembali padaNYA....?? (jawab sendiri)..

No comments:

Post a Comment